گیلنازجانگیلنازجان، تا این لحظه: 12 سال و 2 ماه و 19 روز سن داره

گلکم

آب دادن به نوزاد

1390/3/21 17:49
نویسنده : مامان صفا
6,124 بازدید
اشتراک گذاری

سلام همیشه فکر می کردم باید از 40 روزگی به بعد گه گاه به نوزاد آب هم نوشاند.. اما یه مطلبی تو یکی از مقالات Stephen R.Daniels خوندم که نوشته بود زیر 6 ماه درست نیست به بچه آب داد چون می تونه حتی تو هوای گرم از شیر مادر نیازمندی خودش به آب تامین کنه.  در برخی موارد دیده شده نادر نوشیدن زیادی آب در نوزاد باعث مسمومیت آبی می شه چون تعادل غلظت سدیم موجود در بدن نوزاد رو به هم می زنه وبافت بدن دچار تورم می شه.

 بنابراین حتی در تهیه ترکیبات غذایی مثل مکمل ها و شیر خشک  از آب به همان اندازه که روی بسته بندی آن نوشته استفاده کنید چون علاوه بر موارد بالا  مواد ریز مغذی لازم هم از دست می ره و در مواد  داشتن اسهال طبق دستور پزشک باید به نوزاد آب الکترولیت دار  داد تا کمبود آب بدنش جبران شود.

 حتی در مورد نوع آب اگه بخوایم از آب شیر آشامیدنی استفاده کنیم باید بدانیم که میزان فلوراید آن از 0.7 میلی گرم در لیتر بالاتر نباشد.

بهتر است از آب سرد شیر استفاده شود و همچنین چند دقیقه اجازه بدهیم تا لیوان ساکن بماند تا ذرات سنگینتر کمی رسوب کنند. یا اینکه آب مصرفی قبلا جوشانده و سرد شود البته تنها جوشاندن و غل غل زدن به مدت 1 دقیقه طول بکشد زیرا جوشاندن زاید و تبخیر باعث بالا رفتن الکترولیت های آب و یا نیترات ها می شود.

 اگر از آب معدنی استفاده می کنید بهتره که حتما برچسب رویی اون که مقدار مواد معدنی  بخصوص فلوراید رو ذکر کرده قبلا ببینید البته فلوراید خیلی خیلی پایین هم خوب نیست.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به گلکم می باشد